Fejlesztő Vezetés

Tanácsadás - Képzés - Értékelés

Mindenkire ráfér egy teszt!

Mindenkire ráfér egy teszt!

Hogyan lehet biztosítani, hogy a céges célok, értékrendek egységesek legyenek egy vállalatnál? Néha meglepő helyeken találkozunk elektronikus tudástesztekkel. Miben tud segíteni egy ilyen elektronikus teszt? Álljon itt mindjárt egy példa:

Egyik megbízómnál a telephelyre történő belépés előtt egy mini online tanfolyamon tájékoztatják a látogatót munkavédelmi és balesetvédelmi szabályokról. Elolvasás után pedig egy elektronikus teszttel azonnal le is vizsgáztatják! Be kell vallanom, első alkalommal az egyik kérdésen én is elcsúsztam, pedig azt hittem, hogy tudom a választ. Így csak másodszorra mentem át a teszten és léphettem be az üzemi területre. Miért jó az, ha a legfontosabb kérdésekben némileg gépesítjük az üzenetek pontos célba érését?

 

Read more about Mindenkire ráfér egy teszt!

Hogyan lehet Online Tudásteszt Rendszered?

Hogyan lehet Online Tudásteszt Rendszered?

Kétségkívül hatalmas teherré tud válni a dolgozók tudásának tesztelése, kontrollja. Hr-esként vagy vállalati vezetőként fontosabb feladataid is vannak, mint tudástesztek összeállítása és a dolgozók tudásának tesztelése. Ugyanakkor fontos is ez a kérdés, hiszen megfelelő ellenőrzés nélkül honnan tudhatnád, mennyire hasznosult a legutolsó oktatás, ki mire emlékszik belőle? egyáltalán kell-e oktatást szervezni, ki az, akinek ténylegRead more about Hogyan lehet Online Tudásteszt Rendszered?[…]

Kvízjáték a cégvezetőkről?

Kvízjáték a cégvezetőkről?

A dolgozók felvételébe és kiválasztásába általában sok energiát fektetnek a cégek. Amikor azonban az új dolgozó megjelenik a munkahelyén, a bevezetés szervezettsége messze elmarad a kiválasztásétól. Új munkavállalók rendszeresen beszámolnak arról, hogy a felületes bevezetést követően mennyire elveszettnek érezik magukat – ismeretlen a vállalat egésze, a kulcspozíciót betöltő dolgozók, a termelési folyamat és az információáramlásRead more about Kvízjáték a cégvezetőkről?[…]

Ki a hunyó, ha hiba történik?

Ki a hunyó, ha hiba történik?

Egy nappal ezelőtt vezetői visszajelzésekről tartottam fél napos képzést a Német-Magyar Tudásközpont szervezésében. Ez a képzés is megerősítette bennem azt a véleményt, hogy a vezetői kérések precíz és konkrét megfogalmazása sok vezető számára fejlesztendő terület.

Az érdekes a jelenségben az, hogy a konkrét, precíz megfogalmazás a vezetőképzések egyik alaptémája. Gyakorlatilag minden kezdő vezető az első tréningen megtanulja azt, hogy az elvárásait konkrétan kell megfogalmaznia.

Read more about Ki a hunyó, ha hiba történik?

Munkatársi véleményfelmérés – nem probléma többé!

Munkatársi véleményfelmérés – nem probléma többé!

A munkatársi véleményfelmérés a vállalatvezető egyik legfontosabb eszköze. Azt is mondhatnám, létfontosságú. Nem is kell nagyon ragozni egy munkatársi véleményfelmérés előnyeit:   segít időben észrevenni az elégedetlenséget, megelőzni a munkaerő elvándorlását megállapítható vele, hogyan ér célba  a vállalati belső kommunikáció, mi az, amit nem sikerül pontosan közvetíteni. Ezen túlmenően nagyon pontos visszajelzést ad a vállalatvezetőkRead more about Munkatársi véleményfelmérés – nem probléma többé![…]

Amikor nem tudja a jobb kéz, hogy mit csinál a bal

Amikor nem tudja a jobb kéz, hogy mit csinál a bal

A vezetői beosztásban dolgozó ember úgy gondolja, hogy elegendő, ha értelmesen kiír egy feladatot. Aztán ráébred a valóságra. Arra, hogy egyazon csoport két munkatársa eltérően értelmezi ugyanazt a helyzetet. Ráadásul ez még veszteséget is okoz. Ilyenkor felteszed magadnak a kérdést: mindenki más hülye vagy te rontottál el valamit? 1) Mi minden tartozik a szaktudás témakörébe?Read more about Amikor nem tudja a jobb kéz, hogy mit csinál a bal[…]

[Esettanulmány] Hogyan vesznek el munkaórák százai néhány mondat miatt

[Esettanulmány] Hogyan vesznek el munkaórák százai néhány mondat miatt

Sok vezető bele sem gondol igazán hogy néhány apró mondatnak is milyen lehetősége lehet a munkavégzés hatékonyságát illetően. Néhány el nem hangzott mondatnak MÉRHETŐ következményei lehetnek, amint azt az alábbi kis példa is mutatja.   A példa eset valós, tanulságos és egyáltalán nem reklamációs vagy panasz eset. Teljesen biztos vagyok benne, hogy a konkrét munkahelyen aRead more about [Esettanulmány] Hogyan vesznek el munkaórák százai néhány mondat miatt[…]

Quality Management a növekedési krízis ellen

Quality Management a növekedési krízis ellen

Növekedési krízis? A Fejlesztő Vezetés segít átlendülni!

A Quality Management mindig is fontos volt Lászlónak, akinek 30 fős üzeme fémlemezek megmunkálásával foglalkozik. A közelmúltban kötött egy jó üzletet és bekerült egy német cégcsoport beszállítói közé. És ezzel majdnem tönkrement.

A plusz megrendeléshez nem tudott plusz embert felvenni, az állandó túlóra miatt pedig folyamatos volt a stressz, az elégedetlenség, növekedett a selejt szám. Lászlónak ismerős volt a Quality Management fogalma, a minőségi kritériumok világosak voltak. Csak épp az emberek hibáztak nyomás alatt sokkal többet, mint kellett volna. A továbbiakban megtudhatott, hogyan lendült át a helyzeten. Read more about Quality Management a növekedési krízis ellen

Megjelent: Brainmachine 4.18

Megjelent: Brainmachine 4.18

Brainmachine 4.18 – 2017.03.21

Elérhető a Brainmachine 4.18, a Brainmachine Elektronikus Tudásteszt legújabb verziója!

Az új verzió egy jelentős szolgáltatással bővült és kiegészült egy új kényelmi funkcióval is.

  • A külön vizsga üzemmód-dal a folyamatos vizsgáztatás mellett immár lehetővé vált az egyszeri, egyedileg nyilvántartott vizsgatesztek összeállítása és hozzárendelése.
  • A felhasználó személynevének jellemzőként történő automatikus felvétele pedig a statisztikai lekérdezéseket és szűréseket könnyíti meg jelentősen.

Lássuk ezek legfontosabb előnyeit! Read more about Megjelent: Brainmachine 4.18