Quality Management a növekedési krízis ellen

Növekedési krízis? A Fejlesztő Vezetés segít átlendülni!

A Quality Management mindig is fontos volt Lászlónak, akinek 30 fős üzeme fémlemezek megmunkálásával foglalkozik. A közelmúltban kötött egy jó üzletet és bekerült egy német cégcsoport beszállítói közé. És ezzel majdnem tönkrement.

A plusz megrendeléshez nem tudott plusz embert felvenni, az állandó túlóra miatt pedig folyamatos volt a stressz, az elégedetlenség, növekedett a selejt szám. Lászlónak ismerős volt a Quality Management fogalma, a minőségi kritériumok világosak voltak. Csak épp az emberek hibáztak nyomás alatt sokkal többet, mint kellett volna. A továbbiakban megtudhatott, hogyan lendült át a helyzeten.

Mérd fel a helyzetet!

László rájött, hogy fejlesztenie kell az embereit. Ha nincs több ember, akkor jobban kell dolgozniuk. Az emberek fejlesztése éppen úgy a Quality Management része, mint a folyamatok pontos leírása.

A Fejlesztő Vezetés eszköztárához nyúlt és első lépésként a dolgozók képességeit vizsgálta meg. Az egyes munkafolyamatok és a szükséges szaktudás elemzésekor kiderült, hogy a legtöbb dolgozó csak bizonyos munkaterületeken igazán kiváló. A dolgozók emiatt bizonyos munkafolyamatokra szakosodtak, amihez nem értettek olyan jól, azt másra hagyták. És itt derült ki, hogy László üzemében a 30 fős létszám valójában 20 fő munkateljesítményét nyújtotta.

Human Quality Management – Fejleszd az embereket!

Ettől a ponttól kezdve László tudta, mit kell tennie. A Quick Employee Evaluation szoftverben rögzítették az első képességfelmérés eredményei. Minden dolgozó esetében meghatározták a szükséges fejlődési útvonalat, az elsőként fejlesztendő készségeket. A csoportvezetők az értékelő beszélgetés során tisztázták a dolgozóval a fejlesztési célt. Először a könnyebben fejleszthető készségekkel kezdték és két hétig rendszeresen adtak rájuk visszajelzést munka közben. Két hét múlva a dolgozóval közösen újra kiértékelték a helyzetet, az eredményeket rögzítették a Quick Employee Evaluation szoftverben. Kitűzték az újabb, ekkor már komolyabb lépést.

Az első negyedévben a dolgozók fejlesztése okozott egy kis plusz munkát a csoportvezetőknek. Ahogy azonban csökkentek a hibák és növekedett a dolgozók önállósága, a csoportvezetők is egyre több időt találtak a valódi vezetői munkára. A Quality Management egyre kevesebb hibát tárt fel a munkavégzésben.

 

Process Quality Management – Javítsd a folyamatokat!

A fejlesztő vezetés látványos eredményeket 6 hónap után kezdett hozni. A csoportvezetők a dolgozókat, a László pedig a csoportvezetőit fejlesztette, így azok képessé váltak arra, hogy részt vegyenek a folyamatok apró, de kitartó javításában is. Mivel a gépkezelők tudták a dolgukat, a csoportvezetőknek nem kellett már tűzoltással foglalkozniuk, így jobban oda tudtak figyelni a folyamatokra. A számos apró időmegtakarító és folyamatjavító változtatással elérték, hogy a hatékonyság jelentősen növekedett és az eredeti létszámmal is csúszás nélkül teljesíteni lehetett a megrendeléseket.

Arasd le a babérokat!

A fejlesztő vezetés László cégénél a Quality Management egyik fontos részévé vált. Ma már, ha újabb üzlet miatt tárgyal, magával viszi a Quick Employee Evaluation szoftverből nyert kimutatásokat is. A grafikonokkal és adatokkal ténylegesen bizonyítani tudja, hogy nem csak a gépei, hanem az emberei is a legjobb színvonalat képviselik. A megrendelők is tudják, hogy ha a dolgozók jobbak, a végeredmény is jobb lesz.

Téged is érint a növekedési krízis? Kattints ide, hogy felvedd velünk a kapcsolatot!

Kapcsolatfelvétel

 

 

 

Ugrás a kezdőlapra